Hjälp i hemmet

Synpunkt (sammanfattning)

Har en bekant, som behövde hjälp i hemmet akut, ringde och skrev mail, ingenting hände. Försökte få kontakt med en biståndshandläggare under telefontid men ingen återkoppling. Hoppas på en bättring.

Svar (sammanfattning)

Du beskriver att din bekant inte fått tag i biståndshandläggare då hen har försökt kontakta via telefon eller e-post vilket jag beklagar. Under april och maj månad har vi tyvärr endast haft två biståndshandläggare i tjänst på grund av olika omständigheter. Det innebär att belastningen har varit högre än normalt och att handläggningstiden tyvärr blivit längre. Vi hanterar inkomna ärenden efterhand och enligt prioritering.

Diarienummer
2023-00684
Typ av synpunkt
Klagomål
Synpunkten inkommen
2023-05-11
Svar lämnat
2023-05-12
Handläggare
Anneli Flink, Avdelningschef Hälsa och Omsorg

Hittade du inte vad du sökte?