Beröm och kritik mot hemtjänsten

Synpunkt (sammanfattning)

Hemtjänsten har mycket personal som är snälla, lyhörda, respektfulla och trevliga och ni ska ha ett stort beröm för allt ni gör och för era stora hjärtan! Ni är vardagshjältar. Men jag vill kritisera en av era medarbetare som inte lyssnar och inte gör det den ska. Detta gäller inte mig men det gäller en nära anhörig till mig, som själv berättar att när personen från hemtjänsten kommer så vågar min anhörig inte längre säga något eftersom personen inte lyssnar. Detta känns inte okej och jag kommer såklart att ringa till den som är ansvarig för personalen. Jag hoppas att detta endast gäller hos min anhörig, för skulle det vara hos fler hoppas jag att vi är fler som sätter stopp för detta!

Svar (sammanfattning)

Tack för ert beröm. Det är trevligt att höra att det mesta fungerar även om er anhörig har upplevt mindre bra bemötande av en av våra medarbetare. Vi för kontinuerligt en dialog med medarbetare kring bemötande och bra arbetssätt och jag kommer att lyfta detta med arbetsgruppen på nytt. Ni är välkomna att kontakta mig så att jag kan få mer information om aktuell händelse!

Diarienummer
2023-00363
Typ av synpunkt
Beröm, Klagomål
Synpunkten inkommen
2023-03-06
Svar lämnat
2023-03-13
Handläggare
Annika Brandtesjö, Enhetschef

Hittade du inte vad du sökte?