Onödiga dröjsmål gällande hantering av ärende avseende samråd enligt socialtjänstlagen
Ärendet gäller ett samråd enligt KAP .6.6 § SoL till er kommun inför ett eventuellt beslut om att ta emot barn som familjehem. Samråd skickades 25-05-14 med post från Växjö kommun. 25-05-27 förmiddag, ringer växeln och efterfrågar ansvarig för registerförfrågan. Ingen är anträffbar. Eftermiddag, ringer växeln igen får svar att det varit sjukdomar med mera men att det borde vara på gång. 25-06-11, mejlar Jonathan Svensson familjehemssekreterare, "Jag beklagar dröjsmålet. Detta är inget jag känner till men jag vidarebefordrar till de som ansvarar för registerförfrågan." 25-06-12 mejlar Jonathan: Jag har inte hört något mer om min registerförfrågan. Om det är så att den inte finns hos er så behöver jag lämna in er ett nytt samtycke. Har du någon jag kan kontakta direkt som du lämnade ärendet vidare till? 25-06-13 Jonathan svarar: Jag skickar kopia på detta till teamledare Camilla Andersson, er förfrågan ligger hos henne. 25-06-17 Söker Camilla Andersson på telefon, ingen kontakt. 25-06-18 pratar med Anna Skogsberg som ska återkomma snarast. Önskar begäran via fax om möjligt. 25-06-19 blir uppringd av 04477-56450? som meddelar mig att de har min förfrågan och att den skickades med post igår. Upplyser henne om att det är fem veckor sedan den skickades till dem och att dessa ärende ska hanteras skyndsamt.
Jag har emottagit ditt klagomål och kommer att se över var vi felat snarast. Får be om ursäkt för detta och jag förstår din situation. Detta ska hanteras skyndsamt. Du är välkommen att ringa upp mig om du har mer att tillägga eller andra funderingar.
Hittade du inte vad du sökte?