Marknadsföring av bowlinghall

Synpunkt (sammanfattning)

I Östra Göinge Kommun har vi en fin bowlinghall som borde vara mer attraktiv. Det är ofta en dålig marknadsföring av bowlinghallen, tittar man på andra bowlinghallar så kör de mycket med discobowling, dock inte i Knislinge där möjligheterna finns. Att endast ha en person som jobbar i bowlinghallen är för lite. Ska man få fler att spela bowling så behöver man ha fler som hjälps åt i bowlinghallen med allt vad det innebär att jobba i en bowlinghall. Utvändigt har man en skylt som inte syns då det är mörkt. Jag undrar, vilken vision och vad har Östra Göinge Kommun för planer för Knislinge bowlinghall framöver?

Svar (sammanfattning)

Vi tittar ständigt på hur vi på ett bättre sätt kan marknadsföra både bowlinghallen och andra delar som ligger under Kultur och Fritid. Vi vill att den ska vara både synlig och tillgänglig i så stor utsträckning det går utifrån de förutsättningar vi i dagsläget har. Vi får se om vi kan göra något åt belysningen framöver. Tack för förslag kring aktiviteter i bowlinghallen. Dessa tar vi med oss vid den fortsatta planeringen framöver. Vi har under hösten infört bowling för ungdomar vid vissa tidpunkter eftersom vi har en särskild satsning på de åldrarna genom Skolresan 2030.

Diarienummer
2024-01447
Typ av synpunkt
Förslag
Synpunkten inkommen
2024-10-24
Svar lämnat
2024-10-25
Handläggare
Magnus Birgersson, Kulturchef

Hittade du inte vad du sökte?