BankId för inloggning till Infomentor

Synpunkt (sammanfattning)

Kan ni inte koppla på så man kan använda bankId för att logga in i infomentor? Det hade också varit bra om man kan få en push notis på mobilen när ni har lagt in något nytt. Då ser man direkt om ni vill informera om något. Som det är i dag måste man tänka på att gå in i appen varje dag för att inte missa något viktigt.

Svar (sammanfattning)

När det gäller Bank-id är det något som vi arbetar med och som vi hoppas blir klart inom kort. Infomentor har haft problem med att push notiserna inte har kommit för våra vårdnadshavare. Framförallt gäller det för användare med telefoner som har ett Android operativsystem. De ska ha åtgärdat de fel som de har upptäckt. Tips för att få det att fungera bättre igen är att Logga ut från appen, logga in igen - starta om telefonen - radera appen, ladda ned den igen och logga in. Push notis genereras idag i systemet för: frånvaro, utvecklingssamtal, kalenderhändelse dagen innan (om personalen bockat i det alternativet i händelsen) och daglig sammanfattning (En notis om att det finns saker att läsa och ta del av i appen, kommer någon gång på kvällen efter klockan18:00 och framåt). För att dessa ska bli synliga får man slå på det i appen. Sedan får man eventuellt också kontrollera sina inställningar för appen i telefonens inställningar för att de ska bli synliga. Push notis genereras ej för nyheter, meddelanden, med mera. Dessa syns inuti appen som en notifiering. Vi tacksamma för dina synpunkter och framför dem till InfoMentor som förbättringsområden.

Diarienummer
2024-01559
Typ av synpunkt
Förslag
Synpunkten inkommen
2024-11-19
Svar lämnat
2024-11-20
Handläggare
Mattias Gunnarsson, utbildningskoordinator

Hittade du inte vad du sökte?