Bristande rutin och bemötande från hemtjänsten i Knislinge

Synpunkt (sammanfattning)

Hemtjänsten i Knislinge har missat att ge min mamma hennes medicin flera gånger. Dessutom går det inte att komma i kontakt med enhetschefen angående min mammas hemtjänst. Jag har försökt att ringa och maila flera gånger men får inget svar. Jag, som anhörig upplever att hemtjänsten i Knislinge har ett dåligt bemötande. Kan tycka också att hemtjänsten kör alldeles för fort.

Svar (sammanfattning)

Det är alltid svårt att utreda och besvara frågor kring vad som skett när det inte finns datum eller tider för händelserna. Vi är därför tacksamma om händelser inrapporteras direkt så att vi kan prata med berörda medarbetare och åtgärda det som har blivit fel. Vid tillfällen när läkemedel missas brukar avvikelserapporter skrivas så att händelsen och orsaken till den kan utredas, likaså brukar tjänstgörande sjuksköterska informeras direkt när en sådan händelse inträffar. Dialog med medarbetare om vikten av ett gott bemötande och regler kring framförande av kommunens bilar förs kontinuerligt. Som enhetschef är jag inte alltid tillgänglig via telefon men återkommer alltid om meddelandet lämnas på telefonsvararen. Inkommen e-post besvaras alltid.

Diarienummer
KS 2022/01261
Typ av synpunkt
Klagomål
Synpunkten inkommen
2022-06-20
Svar lämnat
2022-06-21
Handläggare
Annika Brandtesjö, Enhetschef

Hittade du inte vad du sökte?