Ansökan om skolskjuts

Synpunkt (sammanfattning)

Har uppmärksammat av en händelse att vi numera ska ansöka om skolskjuts och att det framöver ska göras årligen. Tidigare har allt gått per automatik men nu dras det igång en administrativ procedur. Jag som tänkte Östra Göinge kommun satte kunden först och skulle göra livet enkelt. Hur tänkte ni här utifrån ett kundperspektiv?

Svar (sammanfattning)

Det stämmer att Östra Göinge kommun infört nya rutiner gällande skolskjuts så som du anger i din synpunkt. För oss är kunden i fokus och vi har tagit kundperspektivet i beaktande enligt följande:
- Digital ärendehantering förenklar den administrativa hanteringen och är en del i Östra Göinge kommuns satsning på e- tjänster
- Digital ansökan förbättrar kommunikationen med kund då den kan följa sitt ärende i portalen
- Digital ansökan säkerställer att vi följer gällande lagstiftning och att beviljande av skolskjuts sker på rätt grunder

Diarienummer
KS 2021/01539
Typ av synpunkt
Klagomål
Synpunkten inkommen
2021-08-03
Svar lämnat
2021-08-03
Handläggare
Agneta Henriksson, tf Verksamhetsområdeschef Utbildning och arbete

Hittade du inte vad du sökte?