Konsumentrådgivaren leder dig rätt

Känner du till dina rättigheter och skyldigheter som konsument/näringsidkare? Både konsumenter och företagare i Östra Göinge kommun kan få rådgivning av kommunens konsumentrådgivare.

All rådgivning är kostnadsfri och opartisk. Vi ger rådgivning enligt gällande lagstiftning. Båda parter är välkomna att kontakta oss, antingen i en tvist eller för råd inför ett köp av en vara eller en tjänst.

Du kan få hjälp med:

  • information och tips inför köp av varor och tjänster
  • att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
  • att berätta vad du bör tänka på när du framför klagomål på en vara eller tjänst
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, men bara om båda parter är intresserade av medling
  • att förbereda din anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (endast för konsumenter)

Du är välkommen att kontakta vår konsumentrådgivare på telefon 044-775 62 44 måndagar och onsdagar kl.12-14.30. Du kan också skicka e-post till konsumentvagledning@outlook.com eller fyll i formuläret nedan.

  • Godkända filtyper: jpg, gif, png, pdf, doc, docx, Max filstorlek: 128 MB.

 

Läs mer om konsumentrådgivning


Hittade du inte vad du sökte?