Inlämning av årlig inkomstuppgift för vård och omsorg

Det har nu blivit dags att lämna in uppgifter om dina inkomster för 2020. Inkomstuppgiften behövs för att kunna fastställa ditt avgiftsutrymme och dina avgifter för vård och omsorg i Östra Göinge kommun.

Ett informationsbrev med tillhörande blankett och information om aktuella avgifter och taxor har skickats ut. Senast den 30 april behöver vi dina uppgifter i retur så att avgiftsberäkning kan göras för dig. Glöm inte att bifoga handlingar som styrker dina uppgifter. De handlingar som alltid behöver lämnas in är kopia på inkomstdeklaration, hyresspecifikation, avisering gällande utbetalning av tjänstepension (AMF, Alecta mm) och privatpension (Folksam mm).

Om du av någon anledning inte vill lämna inkomstuppgifter vänligen markera det på blanketten och återsänd den undertecknad. Du kommer då att debiteras högsta avgift enligt taxa.

OBS! Om du är gift kan din maka/make lämna uppgifter på samma blankett.

Vid beräkning läggs makars/registrerade partners inkomster samman och delas lika mellan dem om det visar sig mest fördelaktigt.

Inlämning kan ske på något av nedanstående sätt:

  • Skicka handlingarna till Östra Göinge kommun, Storgatan 4, 289 41 Broby.
  • Lägg handlingarna i ett kuvert märkt ”Avgiftshandläggare” och lämna i brevlådan på kommunhuset.
  • Maila handlingarna till annica.olaussoncato@ostragoinge.se

För frågor kontakta Annica Olausson Cato på 044-775 66 00.

Mer information om avgifter inom omsorg


Hittade du inte vad du sökte?